Pythagoras

Quadrivium je čtyřlístková metoda studia, kterou proslavil Pythagoras, a sestává z:

  • Číslo
  • Geometrie
  • Hudba/harmonie
  • Astronomie/kosmologie

Ačkoli je Pythagoras známější než mnoho starověkých filozofů a víry, Pythagorova epistemologie je ve skutečnosti společná všem duchovním tradicím světa. Jinými slovy, bylo to v samotné povaze věcí. Pythagoreanismus, přestože je revoluční, není originální. Je to jednoduše jedna větev na stromě filozofie trvalosti.

"Protože jsme semena generovaná z rostliny, která pochází ze semene, kterým byl Pythagoras, stejně tak Pythagoras vyrostlo z jiné rostliny." ~ Christopher Bamford

"Kolem pythagorismu je mnoho tajemství," říká nám Anne Macaulayová: "Kde vzal Pythagoras svou moudrost? Jaké je spojení mezi Pythagorasem a následnými Pythagorejci v Athénách - Platón, Sokrates atd. - s nimiž nebyl přímý prostředník? Proč Pythagorejci "uctívali" Apolla, když jejich filozofie přesahovala náboženství?

Pythagoras se narodil kolem roku 570 př. N. L. A zemřel kolem roku 495 př. N. L. Manly P. Hall nám v Tajných učeních všech věků říká, že jeho narození obklopují podivné legendy. Jeho život se vyrovná s Ježíšovým životem mnoha fascinujícími způsoby, což nás vede k přesvědčení, že zprávy o jeho životě jsou spíše mytologické než přísně přesné. "Samotné jméno Pythagoras musí být přidělené," říká nám Anne Macaulay. "Protože to znamená" pithia ", Apollónův chrám a" agoras "místo. Protože se zařízení Apollo nacházela v době Pythagorase v krizovém bodě, zdálo se, že byl pověřen poprvé zveřejnit tajnou moudrost. "

Věřilo se, že Pythagoras pocházel z neposkvrněného početí jako Ježíš. Oba byli původem ze středomořských zemí. Oba měli otce, kteří byli prorocky informováni, že jejich manželka přivede na svět syna, který bude dobrodincem lidstva. Oba se narodili, když byla jejich matka na cestě. Obě jejich matky tvrdily, že měly kontakt se 'svatým duchem' a obě byly známé jako 'Boží syn'.

Pythagoras byl důkladně obeznámen s orientální a okultní esoterikou, stejně jako Ježíš. Byl poučen rabíny o tajných tradicích Mojžíše a byl zasvěcen do následujících Tajemství, kde se dozvěděl mnoho o Bohu, přírodě a lidskosti: Egyptský, Babylonský, Chaldejský, Isis (v Egyptě), Adonis (v Sýrii) a Brahmans (v Hindustanu).

Mark Booth v knize The Secret History of the World říká o Pythagorasovi toto:

"Pythagoras se narodil na prosperujícím řeckém ostrově Samos asi v roce 575 př. N. L., Protože první bloky mramoru byly pokládány jeden na druhý na Akropoli v Aténách." Žádný jedinec neměl větší vliv na vývoj západního esoterického myšlení. Pythagoras byl během svého života považován za poloboha. Stejně jako Ježíš Kristus se k nám nedostalo nic, co napsal, jen několik shromážděných výroků a komentářů a příběhů napsaných učedníky.

Jeho moudrost byla výsledkem let výzkumu a několika zasvěcení do tajemných škol. Strávil dvaadvacet let učením se tajemství egyptských kněží zasvěcených. Studoval také u mudrců v Babylonu a potomků Rishisů v Indii, kde se zachovala vzpomínka na velkého divotvorce, kterému říkali Yaivancharya. Pythagoras se snažil syntetizovat esoterické myšlenky z celého světa do komplexní kosmo-koncepce-to, co by Leibniz, matematik a kabalista sedmnáctého století, později nazval Filosofií trvalosti. "

Manly P Hall nám dále říká, že Pythagoras vytvořil slovo filozof - což znamená "ten, kdo se pokouší zjistit". "Filozof je přítel, důvěrný, moudrosti - který s ní vede přátelský projev," říká Christopher Bamford o Pythagorově pohledu na filozofii.

Vyžadoval po všech, kteří k němu přišli, aby se seznámili s aritmetikou, hudbou, astronomií a geometrií. Matematiku pojal jako nejposvátnější a nejpřesnější ze všech věd. Přesto byl především "náboženským" učitelem. "Pythagorovo sblížení těchto tří - náboženských, vědeckých a filozofických - novým způsobem, se sociální a uměleckou vizí," píše Christopher Bamford, "je to, co mu od starověku zcela konkrétně přiznávalo postavení náboženského génia "požehnaný náboženským zjevením nebo posláním".

Všichni nám ukazují Pythagora jako muže, který se kvůli svým názorům na kosmický řád cítil povolán k vytvoření a vedení lidského společenství, které by naučilo lidi zaujmout své vhodné místo ve vesmíru. Založil tedy komunitu, kde si všichni členové navzájem pomáhali při společném dosahování vyšších věd. Jako kosmický zákon potvrdil primární zásadu univerzální přátelství nebo přátelství, kterých by bylo možné dosáhnout střídmostí, odpovědností, náklonností, poctivostí, respektem a spontánností.

"Napětí mezi vědeckým zkoumáním a náboženským životem, které v naší době vytváří tolik rozporů, zřejmě způsobilo harmonii Pythagorejců," píše Arthur G. Zajonc

Zavedl disciplínu retrospektivy jako zásadní pro rozvoj duchovní mysli. Před disciplínou ticha své žáky nic nenaučil - mlčení je prvním rudimentem kontemplace.

Christopher Bamford vysvětluje proces vstupu do Pythagorovy komunity: "Nejprve ústní rozhovor; dále zkušební doba pozorování; pak období zanedbávání, tříletý pobyt na periferii komunity; pak konečně vstup do komunity, který začal pětiletým mlčením. Během tohoto období se dalo poslouchat, ale ne ptát se; hudba a zpěv se denně používaly, jak pro očištění, tak pro bohoslužby - a tancovalo se. V jejich tehdejším centru kladl náboženský důraz: pro mladé filozofie; pro Starší, chrám múz; a pro ženy vedení v oddanosti.

Následovala skutečná matematika nebo praxe; aritmetika, geometrie, hudební teorie, stereometrie, astronomie, hudba. Stále to byl prostředek a ne konec ... Jedním koncem pythagorské filozofie bylo stát se producentem skutečných znalostí. To, přes co rozum chápe, je jedno s tím, prostřednictvím kterého je stvořen svět, takže poznání mysli je znalost stvoření . "

Jejich klíčem je tedy znovusjednocení mysli a přírody, bytí a bytí, lidstva a vesmíru ... zkrátka vykoupení a transfigurace Kosmu.

Bůh Pythagoras byl Monad neboli "ten, který je vším". Monad je homogenní pole nezničitelný Monadické jednotek, které jsou analogické k vesmírné éteru západní vědy a mytické obraz tvorby vyplývající z obrovské, nediferencovaných vibrační oceán. Tento Monad také odkazuje na univerzální vědomí definované jako čistá Jednota, která se nekonečně replikuje jako monadické jednotky. "Nediferencované monadické pole musí být nakonfigurováno jako Form-Idea, aby vyjádřilo své bytí," říká nám Robert Lawlor. "Všechno, co existuje, má formu." Forma je antagonistou neomezenosti a umožňuje kvantitu i kvalitu. Forma je upevnění čísla do realizovaných vztahů. "

Manly P Hall vysvětluje: pro Pythagorase je Bůh "Nejvyšší myslí rozmístěnou po všech částech Vesmíru - Příčinou všech věcí, Inteligencí všech věcí a Silou ve všech věcech".

"Boží pohyb" byl kruhový a "Boží povaha" byla pravda.

"Boží tělo" bylo složeno ze světla. Pythagorova věda se pokoušela postavit celou kosmologii na pozorováních zákonů zvukových frekvencí za předpokladu základní kvalitativní identity mezi světlem a zvukem. Symbolika a podstata světla tedy ve skutečnosti velmi silně figurovala v pythagorovské filozofii. Robert Lawlor vysvětluje: "Pythagorova filozofie začíná zkoumáním struktury čísla a geometrického symbolu, zkoumáním jejich vnitřních vztahů s přírodním světem a světy mysli, přičemž oba jsou v Pythagorově smyslu dílem světla ... Viditelné světlo má stejnou povahu jako zvuk, kromě toho, že dosáhlo kritické rychlosti. Vyjádření této rychlosti ve vnímání je forma-barva. Pythagoras řekl: "Barva je forma a forma je barva."

Slyšitelný zvuk je pak analogický s neviditelným světlem (čisté světlo nebo tma), ale při nižší oktávě vibrací a v předformační nebo rudimentární fázi vyjádření formy. Skutečnost, že zvuk je formující fází vibrační organizace, byla v dnešní době dostatečně ověřena audio-holografií a vědou o kymatice. Logika Pythagorase je [tedy] logikou světla a vibrací. Zahrnuje koncept oktávy obsažené v oktávě, ale také chápe, že základní tvarová povaha oktávy (souznění jejích proporcí) je propojena se všemi ostatními oktávami prostřednictvím rezonance ... Pythagorovské zkoumání vztahu mezi symbol a realita nemá historické ukončení, ale pokračuje, kdykoli přesněji porozumíme světu světla, ve kterém žijeme a který žije v nás. "

Pythagoras učil reinkarnaci. Proclus říká, že Pythagorejci poznali, že vše, čemu říkáme učení, si pamatuje. Robert Lawlor vysvětluje: "Pythagoras věřil, že jedině získáním kontroly nad uvolněním KA [vyzařujícího energetického pole nebo 'dvojníka'] a zapamatováním si toho, co se naučil a zažil během cest, lze získat přístup ke vzpomínkám na předchozí inkarnace a tím vědomě se podílet na vývojovém procesu, který probíhá celý život. Hodnota vědomé cesty dvojníka byla odhalením vzájemné provázanosti jedince s jeho úplnou rodovou linií a také jeho osudu v celém kosmickém procesu. Dalším důležitým aspektem toho, co by mělo být univerzálním lidským iniciačním procesem, je to, že strach ze smrti odezní, jak člověk rozvíjí smysl a obeznámenost s přítomností a kontrolou dvojníka ... KA [dvojník] je to, co generuje vše, co je skutečně fyzicky krásný nebo odpuzující a klamný. Stejně jako Narcis, pokud neuznáme duši jako zdroj Pravdy, Krásy a Reality v naší vlastní přirozenosti, uzavřeme se do iluzorních, materialistických fascinací a prázdného egoistického dobývání. "

Pythagoras také učil umírněnosti ve všech věcech, než přebytku v čemkoli. Varoval své učedníky, když se modlili, aby se nemodlili za sebe. Prohlásil, že pojídání masa zatemnilo schopnosti uvažování, a zjistil, že hudba má velkou terapeutickou sílu.

Byl proti chirurgii ve všech jejích formách a nedovolil znetvoření těla. Také věřil, že všechny planety jsou živé a slunce a planety jsou nádherná božstva hodná uctívání a respektu.

Pythagoras měl mnoho aforismů, včetně:

"Především respektuj sám sebe."

"Nepodléhej pokušení, kromě případů, kdy souhlasíš, že budeš k sobě nepravdivý."

"Všechna pouta bez přátelství jsou okovy a jejich udržování nemá žádnou ctnost."

"Moudrost je pochopení zdroje nebo příčiny všech věcí."

"Muži ožívají jako na festivalu: většina přichází nakupovat a prodávat a soutěžit v mnoha nabídkách soutěží, ale někteří prostě přijdou, aby pozorovali, ctili a zvažovali řád, krásu a účel toho, co se děje, zlaté sjednocení." vlákno základní moudrosti, které drží, spojuje všechny dohromady. "

Ve Zlatých verších Pythagorejců Pythagoras řekl: "A budeš vědět, že Zákon ustanovil vnitřní podstatu všech věcí stejně."

"Pythagorejské Y" představovalo "rozdvojení cest". Symbolizovalo to sílu volby a posvátnost svobodné vůle. Tato volba se týká volby pracovat pro "největší dobro" (jednota) nebo se rozhodnout pracovat pro "individuální sobecké dobro" (oddělení). Člověk si nemůže vybrat obojí.

"Pythagorejské Y" představuje jednu ze základních zásad esoterického proudu znalostí, která se ukazuje v literatuře, umění a mnoha duchovních tradicích. Představuje nutnost, aby si každý člověk vědomě vybral mezi dvěma cestami - cestou práce pro největší dobro nebo cestou práce pro sobecké dobro. Dokud si člověk nerozhodne, budou smeteni ze břehu na břeh, potlučeni mezi skalami v propasti lhostejnosti. Život bez vyhrazeného směru vede k chaosu, zmatku a bolesti. Jakmile se člověk rozhodne a člověk se podle toho poctivě pokusí žít, budou sklízeny důsledky, ať už pozitivní nebo negativní. Vše závisí na výběru.

Samozřejmě je moudré si pamatovat, jak se říká ve Schodišti do nebe od Led Zeppelin: "Ano, jsou dvě cesty, kterými se dá projít, ale z dlouhodobého hlediska je stále čas změnit cestu, na které jste."

"Neofyt si pak musí vybrat, zda se vydá levou cestou, a podle diktátů své nižší přirozenosti vstoupí do rozpětí pošetilosti a bezmyšlenkovitosti, které nevyhnutelně povede k jeho zrušení, nebo zda se vydá pravou rukou." silnice a prostřednictvím integrity, průmyslu a upřímnosti nakonec znovu získají spojení s nesmrtelnými ve vyšších sférách. " Manly P Hall

Pythagoras také vyvinul složitý a krásný systém matematiky, geometrie, hudby a barev. Řekl: "Všechny věci se skládají ze tří," a "Vytvořte trojúhelník a problém je ze dvou třetin vyřešen. Snad nejčastěji si ho pamatuje Pythagorova věta:

Prohlásil, že čísla začínají na 3 (trojúhelník) a 4 (čtverec). Sčítání k těm 1 a 2 - rodičům čísel - dalo 10. 10 bylo velké množství všech věcí, archetyp vesmíru. Pro něj byla kvalita číselné hodnoty považována za nad rámec aritmetických veličin.

Pentagram byl pro Pythagorejce běžným symbolem zdraví, protože pěticípá geometrie symbolizovala život, zdraví a regeneraci. Také v něm byla uložena silná symbolika Zlatého řezu a související s pythagorejským učením založeným na myšlence "věčného zákona" aktivního v čase i prostoru. "Tento 'zákon' se prezentoval jako proporcionální princip Zlaté střední cesty," řekl nám Robert Lawlor. "Jinými slovy, každé stvoření musí objevit svou předurčenou funkci ve vztahu ke všem ostatním tvorům, jakož i účastí a podporou 'Božského plánu' a 'původního účelu stvoření'."

Za největší význam považoval také pět pravidelných symetrických těles (platonická tělesa).

Jedna poznámka: Pythagoras, Platón, Aristoteles a Euclid neměli napsané číslice. K matematice používali malé kamenné koule z oblázků.

Pythagorovské filozofii a pythagorovské matematice se budeme podrobněji věnovat v dalších článcích. Nyní se vrátíme zpět ke Quadriviu.

Quadrivium: číslo, geometrie, harmonie, kosmologie


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky